דמנציה סופנית for Dummies

Wiki Article

בארצות הברית הנושא מעוגן היטב בחוק. יש אחוז מסוים (לא מאוד גבוה) של אנשים שכותבים הוראות מקדימות, בהן הם מציינים כי אסור יהיה לבצע בהם פעולות שונות, כשיהיו חלילה במצב של שיטיון. למשל: החייאה לאחר דום לב, או החדרת צינור הזנה לקיבתם, אם יסרבו לאכול.

נכון מאוד – למעשה כל סוג שהוא של פעילות מנטלית, בדגש על פעילות מאומצת, בגיל מבוגר או צעיר, מסייעת לחיזוק הרזרבות המוחיות.

ישנן מספר מחלות הכוללות תסמינים שונים של דמנציה, המשותף לכולן הוא שינויים במוח המחמירים עם הזמן ובאים לידי ביטוי בירידה הדרגתית בתפקודים מנטליים, קוגניטיביים, התנהגותיים ומוטוריים. 

היבט מעשי של הניוון המוחי הנוצר באלצהיימר הוא שרקמת "התאים האפורים" במוח, בעיקר בקליפת המוח, נהרסים ומתים, יחד עם החומר הלבן במוח (דרך פגיעה באקסונים). כמו כן, ככל שהמחלה מתקדמת, נפח המוח מצטמק, כי אזורים נרחבים והולכים שלו מתנוונים.

למשפחתו של החולה מדובר בהקלה עצומה מבחינת הנטל הפיזי, הנפשי והכלכלי. ראשית, הטיפול התומך בבית לחולים סופניים, מוגדר על ידי משרד הבריאות כשרות של הוספיס והוא ממומן במלואו על ידי קופת החולים.

בשלב זה תסמיני הדמנציה חמורים מאד וחלים גם שינויים באישיותו של החולה.

מדריכים רפואיים הריון, לידה והנקה מידע וזכויות סגנון חיים

סימפטומים של סוגים שונים של דמנציה; סוגי דמנציה; תסמינים של מחלת אלצהיימר

להמשך קריאה הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו לקבלת עדכונים ומידע מקצועי!

לצד התסמינים התנועתיים, למחלת פרקינסון יש מגוון רחב של השפעות פחות דומיננטיות, אך לא פחות חשובות – ובכלל זאת תסמיני דמנציה.

במרבית המקרים, תאי המוח באזור מרכז הלמידה והזיכרון (היפוקמפוס) הם הראשונים להינזק. לכן אבדן הזיכרון הוא בדרך כלל בין התסמינים הראשונים של מחלת האלצהיימר. זו הסיבה שבעבר נהגו לכנות את מחלת האלצהיימר 'מחלת השכחה'. 

טיפול תומך גם במשפחה ובעיקר במטפל העיקרי – באמצעות שיחות עם read more עובדת סוציאלית, סיוע מול גורמים במערכת הבריאות ובביטוח הלאומי. 

המאפיינים הקליניים הללו הם המבדילים בין אלצהיימר לבין מצבי דמנציה אחרים.

אודות הוספיס גליל עליון ננסי קרוליין – הוספיס גליל עליון

Report this wiki page